قیمت تمام شده آیپد مینی تنها ۱۸۸ دلار است
<-PostCategory-> // 14:0 - دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:,

قیمت تمام شده آیپد مینی تنها ۱۸۸ دلار است

 با عرضه اولین سری از تبلت جدید و کوچک اپل در هفته‌های گذشته، سایت‌های تخصصی متعددی تلاش کردند تا قطعات داخلی این دستگاه را به تفکیک خارج کنند. یکی از این سایت‌ها IHS iSuppli نام دارد، با بررسی‌های خود مشخص کرد مدل وای‌فای ۱۶ گیگابایتی آیپد مینی تنها ۱۸۸ دلار ارزش دارد.

در حال حاضر اپل این مدل را با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می‌رساند. این در حالی است که پیش از این نیز وب‌سایت All Things D با انتشار خبری اعلام کرده بود که اپل بیش از ۹۰ دلار روی مدل ۳۲ گیگابایتی و بیش از ۱۶۲ دلار روی مدل ۶۴ گیگابایتی آیپد مینی سود دریافت می‌کند. این شرکت این مدل‌ها را با قیمت‌های ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار به‌فروش می‌رساند.
البته بررسی انجام شده توسط سایت IHS iSuppli هزینه‌های بازاریابی و تحقیق توسعه اپل را در قیمت تمام شده دستگاه محاسبه نکرده است و طبیعتا این بدان معنی نیست که اپل دقیقا ۱۴۱ دلار برای فروش هر آیپد مینی ۱۶ گیگابایتی سود می‌کند.
گران‌ترین قطعه موجود در آیپد مینی مربوط به صفحه نمایش ۸۰ دلاری آن می‌شود که توسط شرکت ال‌جی تامین می‌گردد. در هر حال از این موضوع می‌توان دو برداشت مختلف کرد. ممکن است اپل بابت فروش هر یک دستگاه‌های خود سود فراتر از انتظاری را روی آن‌ها بکشد. برداشت دوم که احتمالا منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد این است که هزینه تمام شده مربوط به بخش‌های بازاریابی و تحقیق و توسعه این شرکت، یکی از دلایل گران شدن قیمت دستگاه‌های این برند است. شما چطور فکر می‌کنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->